Eilen, lauantaina, olin UUMUn (Uudenmaan munuais-ja maksayhdistys) retkellä.  Liikkeelle lähdimme aikaisin aamulla ja kahdentoista jälkeen astuimme jo Suvi Ellen-laivaan ja purjehdimme Lappeenrannasta kohti Taipalsaaren Riutansaarta.

Lappeenrannan satamassa oli taidokas hiekkaveistoskylä. Tässä on menossa junanryöstö. Paljon muutakin mielenkiintoista tapahtui pienellä alueella rannalla.

Löysin Siskon blogin kautta videoita hiekkalinnan rakentamisesta ja avajaisista, ne voit katsoa täällä. Kiitos, Sisko!

Matkalla näimme purjehduskilpailut. Oma kulkupelimme oli sisävesilaiva missä poistullessa joimme kahvit.

Riutansaari on karu, kallioinen ja luonnonkaunis paikka. Ylös, taloon oli aikamoinen kiipeäminen.  Näissä kauniissa maisemissa, huipulla, söimme hyvän lounaan.

Laivamatkalla saaresta poistullessamme kävimme katsomassa kallioon satoja vuosia sitten kaiverrettua maalausta. Kuvassa maalaus näkyy punertavana aika keskellä. Komeat, jyhkeät kalliot, tämä on juuri sellaista maisemaa mistä pidän.

Kaunis saarimaisema matkan varrelta.

Kotiin päin ajaessa oli kuvattava auton ikkunasta auringonlaskua. Tässä yksi otos säteistä ja kauniista väreistä.