2025485.jpg

Rauhallista Pyhäinpäivää sinulle!



Hallatar kehoitti minua kirjoittamaan 10 J-kirjaimella alkavaa asiaa selityksineen.

1. JUOMA
     - on minulle munuaissiirtopotilaana välttämätöntä, nestettä menee ainakin pari litraa vuorokaudessa.

2. JÄLKI
     -taiteen tekijänä on pakko yrittää jättää jonkinlainen jälki itsestään ja ihonikin on täynnä jälkiä eletystä elämästä, arpia ja ryppyjä.

3. JÄRKI
     - joskus tätä on pakko yrittää käyttää vaikka usein se on JÄÄSSÄ, varsinkin tähän aikaan vuodesta.

4. JUHANNUS
    -vuoden parasta aikaa, kesällä elän ja nautin. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että meillä olisi yksi pitkä vuodenaika ja lisäksi lyhyt kevät ja syksy.

5. JOUTOAIKA
     - minulle hyvin tärkeää akkujen lataamisen aikaa. En osaa joutoajallakaan olla aivan mitääntekemätön vaan silloin on neule tai kirja edessä.

6. JAUHE
     -viime aikoina olen innostunut langanvärjäyksestä ja koolaamisesta. Viimeksimainittuun tarvitaan jauhetta jota nytkin yritän haalia lisää.

7. JIIRISAHA
     - tarpeellinen työväline kehysten tekemiseen. Muutamat (lue tosi monet) listat olen pilannut ennen kuin tajusin miten kehyslistaa täytyy oikeasti kääntää että saan tietynlaisen kulman leikattua. Sen opin, että jatkossa jätän kehystystyöt ammattilaisille.

8. JÄRVI
     - Varhaislapsuuden asuin järven rannalla ja lapsuuden ja nuoruuden kesät tuli vietettyä mökillä järven rannalla. Tärkeä latautumispaikka vieläkin vaikka nykyisin meri on lähempänä.

9. JALAT
    - välttämättömät ruumiinosat liikkumisen kannalta.  Pyörätuolin hankinta on edessä mutta toivottavasti voin sinnitellä näillä ilman pyöriä vielä pitkään vaikka tilanne ei kovin valoisalta näytäkään. Mutta sisulla eteenpäin.

10. JARRU
     - joskus on pakko painaa jarrua kun elämän tahti menee liian nopeaksi ja kiire pukkaa päälle. Kun olen elämälle ahnas niin välillä en huomaakaan että olen haukannut liian suuren palan ja silloin on jarru tarpeen.

Ystävä sanoi eilen kun kerroin tästä haasteesta, että laita sinne JAKKAUS. No, se on kaikkein tärkeintä mutta jätin nyt kuitenkin pois tällä kertaa!



Kommentoi tähän loppuun ja minä annan sinulle kirjaimen.
Kirjoita kymmenen sanaa, jotka alkavat sillä kirjaimella journaliisi
ja lisää mukaan selostus, mitä kyseinen sana merkitsee sinulle ja miksi.